Way Out West 2008

Det här har nog varit den finaste helgen i hela mitt liv. Jag kan säga det helhjärtat utan någon tvekan alls. Jag kan inte be om något bättre.

Tog bussen ner till Göteborg halv nio i torsdags. Att åka buss i 5 timmar är nog fan något av det tråkigaste som finns. Men bara tanken att det väntade något underbart bakom den där bussfärden gör att man inte finner det så jobbigt endå.
När jag kom kom till Göteborg mötte Per, som hade kommit en kvart tidigare med tåget, och Sandra och mötte mig vid bussen. Cassandra kom också ner och hälsade, min fina.
Åkte upp till Sandra och lämnade vår packning, åkte ner igen och hämtade ut banden och strövade omkring lite på stan. På Rockhouse kom plötsligt Desirée förbi. DESIRÉE, min fina Desirée som jag har pratat med i evigheter utan att träffa kom fram till mig helt plötsligt. Jag kan väl uttrycka mina känslor som lycklig och glad, (äntligen).
På Fredagen som var första festivaldagen sov jag och Per när Sandra åkte till området och delade ut flygblad och så där. Per och jag åkte till slottsskogen lagom tills det öppnade och gick omkring och utforskade lite. Jag träffade massor folk och var lycklig. Per och jag lyckades på något vis komma längst fram på Mando Diao och Franz Ferdinand, samt Grinderman och Bd. Eller, i alla fall andra raden. Broder Daniel var så sjukt fint. Jag har nog aldrig varit med om något så mäktigt förut. Lyckades i för sig bli nertryckt när de lyfte över massor folk i början och det var nära att de lyfte över mig där jag stog och tjöt och skaka. Men var i alla fall kvar och fan vad fint det var.Det räcker med att säga  BRODER DANIEL FOREVER.

Lördagen var ingenting om man jämför med föregående dagen. Det bästa hade redan hänt. Men såklart, Håkan var fint och så där. Jag och Per som egentligen INTE ville vara långt fram på Håkan hamnade på tredje raden efter några låtar endå. Neil Young var cool och Lykke Li var över mina förhoppningar och faktiskt grymt bra.
På Söndagen försov vi oss och Per missade sitt tåg hem men tog en buss vid två istället, stackarn. Jag och Sandra åkte hem och svulla godis och såg på film. Jag älskar min Sandra, världens bästa vän. Vi gjorde inget annat den dagen, satt mest i soffan och orkade inte göra ett piss.

Idag har vi inte heller gjort ett piss men jag satte mig i alla fall på bussen vid fem och kom hem för en och en halv timme sen. Fan jag vill redan tillbaka. Jag trivs så bra i göteborg. Sandra jag ska komma till dig ofta i fortsättningen!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Oh ja, vad du ska komma till mig i fortsättningen!

2008-08-12 @ 15:37:14
URL: http://sjuksjuksjuk.blogspot.com
Postat av: Björn

Åh, lyckans ost.

2008-08-14 @ 00:45:32
URL: http://kevlarbjorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0